Live-seuranta

Tulevat ottelut:

Ei otteluita tiedossa

Edelliset ottelut:

B-Tyttöjen SM-loppusarja:
6.4.2008 10.00-15.00
SB-Pro - RuRu JSB
Oilers Angels - NST
RuRu JSB - Jeppis FBC
NST - SB-Pro
Oilers Angels - Jeppis FBC

Liigan puolivälierät:
15.3.2008 19.00
Oilers - SB-Pro

Uusimmat kommentit

B- ja C-tyttöjen finalistit selvillä ...  30.4.2008 18:14

Yhden tien pää on tässä Minna  29.4.2008 22:35

SB-Pro A-tyttöjen pronssille :P  29.4.2008 8:56

SB-Pro A-tyttöjen pronssille :)  29.4.2008 0:02

Yhden tien pää on tässä Snooze  28.4.2008 13:16

Uusimmat kuvat

Urheilumarkkinoinnin alkeet...

Keskiviikko 28.3.2007 klo 21:40 - Jere Kaistinen


Tässäpä teille kaikille urheilumarkkinoinnin alkeet osa yksi: Mikäli teille tarjotaan mahdollisuutta saada ottelunne televisioitua suorana, valtakunnalliselta kanavalta ja vieläpä prime-time aikaan niin ottakaa se kiitollisena vastaan, vaatii se sitten mitä tahansa! Tapanilan Erä ei ottanut, koska pelaajisto päätti että ei käy.

Tämä purkaushan liittyy siihen, että Urheilukanava tarjosi mahdollisuutta näyttää sunnuntaina 1.4. naisten salibandyliigan finaali suorana lähetyksenä alkaen kello 18. Tämä sillä edellytyksellä, että miesten välieräpari SSV-Trackers menee poikki kolmessa ottelussa, eikä sunnuntaille jää pelattavaa. Tämä olisi tarkoittanut sitä, että naisten ensimmäinen finaali olisi pitänyt siirtää pikakomennuksena lauantailta sunnuntaille. NST:n olisi täytynyt pystyä mobilisoimaan TV-otteluun tarvittava ylimääräinen henkilökunta paikalle muiden ottelusiirrosta aiheutuvien vaivojen lisäksi.

NST oli heti valmiina tekemään kaikki tarvittavat temput, mutta homma tyssäsikin Erään, joka ei suostunut ottelusiirtoon. Päävalmentaja Petri Lindberg kertoi lehdistötilaisuudessa, että valmentajat ovat kyllä valmiita siirtoon mutta asia oli jätetty pelaajiston päätettäväksi, ja totesi vielä että niinkuin kaikki muutkin asiat tällä kaudella. Kapteeni Paula Jouhten puolestaan selvensi joukkueen puolesta perusteluiksi myöhäisen paluumatkan aiheuttaman rasituksen. Tämän viikon maanantaina tullut tieto antoi Jouhtenen mielestä liian lyhyen varoajan pelaajille. Toisena perusteluna oli epävarmuus televisioinnin toteutumisesta, ja siitä että ottelusiirto tehtäisiin turhaan mikäli Trackers kuitenkin pystyisi viemään ottelusarjansa sunnuntaille.

Naissalibandy ei ole sillä tasolla, että suorat televisiolähetykset otteluista olisivat itsestäänselvyys. Meillä ei ole minkäänlaista varaa leikkiä median kanssa vaikeasti saatavaa, ja tälläisillä tempauksilla teemme kyllä itsestämme lähinnä vaikeasti haluttavia. Vaikka nyt tarjottu tilaisuus onkin säälimuruja miehiltä, tulee ne muruset nuolla nöyränä ja kiitollisena ja yrittää saada tilaisuudesta kaikki irti. En rehellisesti voi käsittää miten näin merkittävän ja pitkälle tulevaisuuteen kantavan päätöksen tekeminen voidaan vierittää yksittäisen joukkueen pelaajille. Kieltävä päätös vaikuttaa koko naissaban tulevaisuuteen, eikä siitä päättäminen voi perustua siihen onko jollakulla töitä maanantaiaamuna vai ei.

Eniten korpeaa se, että nyt olisi kerrankin ollut tuote kunnossa; Suora naisten liigaottelu, jossa vastakkain olisi ollut kaksi erittäin taitavaa ja taistelevaa joukkuetta esittämässä parastaan lähes tuhatpäiselle katsomolle. NST:n taustat tuntien olisi ollut satavarmaa että järjestelyt olisivat olleet vimosen päälle, ja koko tapahtuma olisi ollut pikkaisen erinäköinen kun tähänastiset typötyhjissä jäähalleissa alkuyöstä esitetyt cupin finaalit. Nyt olisi ollut täydellinen tilaisuus todistaa, että naissalibandy kuuluu televisioitaviin lajeihin jos ei naisten lentopallon ja koripallon tilalle niin ainakin rinnalle.

Olisi ja olisi, mutta kun ei nyt sitten ole. Mediahuomioksi jää meidän ikiomat internettisivut ja Etelä-Saimaa. Yeppe-kai yee. Palataas taas takaisin miettimään että mistä sitä arvostusta ja sponsoreita voisi saada.

Avainsanat: Salibandyliiga, Playoffs, NST, Erä III


Kommentit

28.3.2007 21:51  Just

Hyvä Keppana.. näin sitä naisten salibandya saadaan esille!!! Laittaa hieman kyrpimään!!! Ja Erä-viha sen kuin pahenee, jos se nyt vielä voi tästä paheta!!

Mestaruus NST:lle suoraan 3-0 -voitoin ja vielä rumin lukemin!! Amen!

28.3.2007 21:54  Idiootit

Voi jessus sentään! Menköön myöhäiseksi paluu, valvoisin vaikka koko yön jos peli saataisiin näkyville.

Kyllä on niin mykistävää informaatiota, että en pysty edes mitään järkiperäistä kommentoimaan..

28.3.2007 21:56  naisia arvostava

Lähes tulkoon samanlaista penailua naiskoriksen finaaleissa, jotka pelataan 300hengen ladossa, kun samassa kaupungissa olisi yli tuhannen hengen halli, johon saisi TV-kamerat. Karhulan Peli-Karhut kiittävät koriksen ystäviä sekä yhteistyökumppaneita pelaamalla pikkusalissa.

Erän esimerkki vielä pahempi, naisurheilu kiittää ja kumartaa! Näin saadaan lisää resursseja käyttöön sekä nostetaaan lajin tasoa! Propsit Nakkisormet!

28.3.2007 22:02  Minä ite

Niin Erämaista touhua, että!

28.3.2007 22:06  Toinen Minä itte

Kiitos ERÄ ... Kiitos.

Oli oikein karhunpalvelus

naissalibandylle !!!!!

28.3.2007 22:09  Sinikka

Taitaa Erä:n naisia hieman pelottaa liian kova ottelutahti NST:n kovakuntoista ja -henkistä joukkuetta vastaan.

28.3.2007 22:09  Paroni

Toivottavasti NST voitaa mestaruuden..
Kiitos ERÄ

28.3.2007 22:10  Jere

Erän teilaamisen sijaan olisin itse kiinnostunut kuulemaan mietintöjä siitä, että miten tämmöinen homma on yleensäkään mahdollista. Jotenkin tuntuu, että tämän olisi saanut kyllä junailtua läpi jos tahtoa olisi ollut tarpeeksi. Egot olisi pitänyt laittaa narikkaan kaikilla suunnilla ja antaa siimaa toinen toisille.

Ja jos ei nätti neuvottelupuhe olisi auttanut, niin mikä esti liigaa tööttäämästä mahtikäskyn kehään? Tai jos se nyt on täysin mahdotonta pelata sunnuntaina ja maanantaina, niin olisko ma pelinkin voinut sitten siirtää, vaikkapa tiistaille.

Jere ei tajuu..

28.3.2007 22:11  Kolmas minä itte

Ei voi olla totta?! Erän pelaajat olette täydellisiä idiootteja!

Pytty Lappeenrantaan...

28.3.2007 22:12  ei ole totta

Voi Voi voi... mitä touhua! Erä sitten toimillaan varmisti että muutamaan vuoteen ei taas edes kysytä! JA ILMAN MINKÄÄNLAISTA JÄRKEVÄÄ PERUSTELUA monien vuosien ja kaikken yhdessä tekemä työ kaadettiin kankkulan kaivoon YHDEN SEURAN toimesta. Miten se on edes mahdollista? Voi voi voi... miten omahyväistä touhua!

ja päävalmentaja kaataa vielä pelaajien niskaan... organisaation pitäisi ottaa vastuu päätöksistä tämän tason asioissa!! (Erä,Liiga)

28.3.2007 22:15  :)

Nopealla laskulla eräläiset olis ollu noin kahden aikaan yöllä kotona. Aamulla duunii ja sieltä suoraa kotipelii. Kyllä neljän tunnin yöunilla pitää jaksaa painaa. Onpa pientä tollasen takii kieltäytyy. Joo tosiaa ihme porukkaa. Panoksena ku on vaa mestaruus.

28.3.2007 22:17  Jykä

Muistutusta kommenttipalstan kirjoitustapoihin. Kiroilu ja ihmisten suora haukkuminen ei ole suotavaa. Samoin 1-2 sanan kommentit, missä ei ole mitään sanomaa voi jättää kirjoittamatta. Kriittisiäkin mielipiteitä saa kirjoittaa, siihen jopa kannustetaan, mutta maalaisjärjellä ymmärrätte varmasti mitä voi ja mitä ei voi kirjoittaa. Helpotatte tällä sisäisellä oikoluvulla myös ylläpidon päivää, kiitos =)

28.3.2007 22:26  xXx

Miten on mahdollista, että seura antaa pelaajiensa päättää tällaisista asioista? Pelaajat pelaavat silloin, kun kalenteriin on peli merkitty - jos ei kiinnosta, niin muuta harrastustoimintaa varmasti löytyy.

Kyllä tässä tapauksessa pelaajat saavat katsoa peiliin ja miettiä miksi minun tekemisiä kentällä ei arvosteta.

Olen Jeren kommentin kanssa samaa mieltä siitä, että Liigan mahtikäskyllä asia olisi pitänyt hoitaa kuntoon. Mikäli Erä olisi päättänyt jäädä kotiin, niin luovarilla peli NST:lle ja sanktiot päälle.

Sitten voidaankin siirtyä pohtimaan sitä milloin Urheilukanava seuraavan kerran soittaa ja kysyy, että haluatteko naisten salibandya televisioon.

Käsittämätöntä. Amatöörimaista. Luokatonta. Ja ainoastaan pöyristyttävää.

28.3.2007 22:34  HooTee

I rest my case!!

28.3.2007 22:38  JA

Mielestäni yksittäisen joukkueen tehtävänä ei ole viedä naissalibandyä oman päämääränsä ja valmistautumisensa kustannuksella tv kanaville. Ehdottomasti ainoa ja oikea urheilullinen päätös pitkän kauden päättäviin tärkeisiin peleihin vedoten. Urheilullisilla perusteilla on täysin perusteltua kieltäytyä tämän kaltaisesta harvinaisuudesta, mikäli tilanteesta koetaan olevan haittaa valmistautumiselle sekä tavoitteille. Kyseessä on jokatapauksessa tilanne jossa on jäljellä vielä iso JOS?
On aivan turha kuvitella, että tavoitteeseensa tähtäävä joukkue lähtee "nuoleskelemaan murusia" jotta kaikilla muilla olisi mukavampi tai parempi olla. Mikäli "me" haluamme tehdä "naissählyä" median silmissä uskottavaksi, niin emme me siinä onnistu, ainakaan tavalla joka romuttaa urheilullisien tavoitteiden merkityksen tämänkaltaisissa päätöksissä, eli luopumalla suunnitelmallisesta valmistautumisesta ottelusarjaan "vain" televisioinnin takia.
Nöyristely ei vie asioita millään tavoin parempaan suuntaan, osoittaa ainoastaan epätoivoisuutta ja täydellistä takapuolen näyttämistä sadoille tunneille uhrattua harjoitteluaikaa kohti urheilullista päämäärää.
Ehdottomasti tämänkaltainen päätös tulee antaa juurikin ja vain joukkueille jotka näihin peleihin ovat itsensä pelanneet, eikä instanssille jonka ainoa syy päätökseen olisi oma etunsa ilman ajatusta urheilullisista perusteista. Joukkueen ei tule kärsiä pakotetusta urheilumesenaattiudesta, eikä heiltä myöskään voi vaatia säbämesenaateiksi ryhtymistä mikäli he itse kokevat sen haittaavaksi tekemiselleen. On täysin eriasia ajatella asiaa mustavalkoisesti ulkopuolisena, kuin olla itse tilanteessa päättämässä asioista onnistujana.

28.3.2007 22:47  xXx

Millä ihmeen perusteella Erän valmistautuminen olisi tuhoutunut TV-pelin vuoksi? Ovatko pelaajat niin hitaita, että eivät viikon aikana kykene orientoitumaan peliajankohdan muutokseen? Pelihän pelataan jokatapauksessa - onko sillä viikonpäivällä valmistatutumisen suhteen SM-finaalissa suurikin merkitys?

Kyse on myös seuran intresseistä. Kai tuo ylimärääinen näkyminen televisiossa olisi hyväillyt myös Erän sponsoreita, taustajoukkoja ja muita seuran eteen lujasti töitä tekeviä.

Edelleen: miksi ihmeessä tätä kysyttiin pelaajilta... Kaipa sen urheiluhallin ovet avautuvat ulospäinkin jos homma ei huvita muulloin kun itse tahtoo.

28.3.2007 22:50  :)

Hitaitapa hyvinkin, oletko lainkaan tutustunut peliaikatauluun? Niin että onko sillä viikonpäivällä merkitystä. Herää jo xXx talviunesta, talvi meni jo.

28.3.2007 22:53  _-_

Samoina päivinä NST:llä pelit on kun erällä!!! Ja kyllä NST:lle kelpas!!!

28.3.2007 22:54  xXx

Mitäpä näistä. Ehkä Erän pelaajiston kannattaa jatkossa keskittyä johonkin aluesarjaan, niin pysyy kalenterit kunnossa.

28.3.2007 22:58  :)

NST:llä onkin se useamman tunnin kotimatka siinä pelin päälle. Eipä tainnut NST:lle kelvata muun aikataulun muutos.

28.3.2007 23:02  DiipaDaapa

Mutta pelataanhan sunnuntaina samaan aikaan myös Leppävaarassa huippunaissäbää kun Westend Indians saa vastaansa SSV:n. Miksei Urkkakanava tarjonnut WI:lle mahdollisuutta tehdä kotiottelustaan hieno televisioitu tapahtuma jos kerran naissalibandyä halutaan ruutuun? Tokihan tämä kakkosen karsintaottelu olisi antanut aivan yhtä ammattimaisen kuvan lajin tasosta kun Erän perustelut primetime:sta kieltäytymiseen...

28.3.2007 23:04  järki käteen

Lappeenrantalaiset on kuitenkin pystynyt järjestämään esim. töistä vapaata maanantaille niin että pääsevät pelaamaan ja tasan päivää pidemmällä varoitusajalla kuin Erän olisi tarvinnut. Eiköhän tämä olisi onnistunut Tapanilassakin valtaosalla pelaajista. Onneton selitys!!! Todella itsekästä toimintaa ja kusemista koko naissalibandyn nilkoille!

28.3.2007 23:05  Indians

Inkkarit toivottaa Urheilukanavan tv-kamerat lämpimästi tervetulleiksi Leppävaaraan sunnuntaina!

28.3.2007 23:06  Anteeks

Taisi myös olla liiton vai oliko sittenkin Keppanan toivomus, et neljäs ja viides peli siirrettiin alkuperäisiltä runkopäiviltä la-su pelattaviksi pe-la. Suostuihan NST tähänkin...Toivottavasti NST vie sarjan 3-0 tai 3-1 ja viidettä peliä ei tarvita, sillä silloinhan Erä joutuu pelaamaan kahtena peräkkäisenä päivänä ja sekös harmittaa, kun NST:tä ei näytä haittaavan edes se, että neljännen pelin jälkeen täytyy matkustaa takaisin Etelä-Karjalaan, on myöhään kotona ja ratkaiseva peli heti melkein kotiin tulon jälkeen.

28.3.2007 23:20  :/

Niin ja eräläisethän eivät ole joutuneet jo varaamaan töistä vapaata keskiviikolle, kun matkaavat Lappeenrantaan. Ja oliskohan ne runkopäivät ihan olleet pe-la. Lisäksi pääsiäisenä aika monella on vapaata ja kellonajatkaan eivät taida olla kauhean myöhäiset niissä peleissä. Mutta yhtäkaikki, ihanaa ku saa taas haukkua Erän tyhmiä pelaajia.

28.3.2007 23:54  kelmi

jos jotain pitää sormella osoittaa niin Tapanilan Erää joukkueena ja seurana. Kertokaa huomenna että tämä oli vitsi että ei tälläistä ole koskaan tarjottukaan. Eihän Jere ?

29.3.2007 0:04  Pami

Niin. Mua harmittaa itsekkäistä syistä. Halusin nähdä finaalipelejä.

29.3.2007 0:26  voivoi

Ääh olipas taas hienosti toimittu! Niin hieno tilaisuus ettei paremmasta väliä, mutta kun ei niin ei! Se nyt vaan on niin vaikeeta (ainakin joillekkin) :/

29.3.2007 2:22  joq

toivottavasti nst voittaa!

29.3.2007 7:58  AS

naurettavia itsekkäitä ja omissa peleissään epäonnistuneita pelaajia / taustahenkilöitä, jotka eivät vain ymmärrä tavoiteurheilusta tuon taivaallista. Eivätkä myöskään selvitä faktoja ennen puukotuksiaan. Kuinkas moni on rehellisesti, sitä mieltä, että 4 tunnin yöunilla ja siihen perään 8 tunnin työpäivällä / koulupäivällä ei ole oikesti merkitystä suoritukseen illalla pelattavassa ottelussa?
Goofies...

29.3.2007 8:06  Jeah!

Ihan hyvä, että Erä kieltäytyi. Miksi pitäisi yrittää antaa vaikutelma, että naissalibandy kuuluisi telkkariin ja olisi riittävän kilpaurheilua joka voisi kiinnostaa suurta yleisöä, esim. tv-katsojia. Hyvä, että naiset itse tajusivat lajinsa rajat.

JA:n mielestä yksittäisen seuran ei tarvitse viedä naissalibandyä eteenpäin. Totta! Ei niin. Kannattaa odottaa, sillä joku näppärä tekee sen joku kerta. Nyt vaan odotetaan että koska saatas katsomoon jengiä ja näkyvyyttä mediaan. Ehkä se tulee itsestäänkin?

29.3.2007 8:15  maalainen vahti

keppanassa on sen tason pelaajia filassa, että olisi luullut edes heidän ilmoittautuvan "vapaaehtoisiksi" sunnuntaipeliin..

29.3.2007 8:17  katsoja

Ihme kitinää. Urheilukanava käyköön taltioimassa ottelun lauantaina ja ajakoon sen telkkarista ulos sunnuntaina, jos kiinnostaa. Ja ihan oikein, kun pelaajien mielipidetta kunnioitetaan.

29.3.2007 8:26  Naurettavaa

Naurettavaa tai oikeastaan säälittävää touhua Erän pelaajilta. Eivät näe kokonaisuutta eivätkä ainakaan lajin parasta. Nyt on varmaa, että Urheilukanava ei edes kysy naisten finaalien televisiointia pariin vuoteen. Kiitos Erä!

29.3.2007 8:51  *****

Ymmärrän kyllä Keppanaa hyvin. Tottakai mestaruuden tavoittelu menee näkyvyyden edelle.

29.3.2007 8:51  Jykä

Itseäni harmittaa suuresti. Enpä muista milloin viimeksi olen ollut suoraan sanotusti näin surullinen - miten on ylipäätään mahdollista että näin voi käydä?

Ensinnäkin puolustuspuhe Erän valinnalle, sääntöjen mukaan heillä oli kaikki oikeus päätökseensä. Finaalien otteluaikataulu lyötiin lukkoon sunnuntaina ja sääntöjen sääntöjen mukaan tuon muuttaminen vaatisi hyväksynnän liigalta, sekä molemmilta joukkueilta. Tällä kertaa hyväksyntää ei saatu kuin kahdelta näistä tahoista. Salibandyliiga noudatti omia sääntöjään ja "mahtikäsky" olisi taivuttanut niitä. Erä siis pelasi täysin sääntöjen antamin mahdollisuuksin.

Se että Erällä oli oikeus päätökseensä, ei tee siitä ainakaan omasta näkökulmastani yhtään sen ymmärrettävämpää. Toki en ole finaalijoukkueen jäsen, en ole koskaan ollut ja tuskin tulen edes koskaan olemaan. Mutta kun vaakakuppiin laitetaan ensimmäinen suora tv-lähetys naisten liigaottelusta miesmuistiin ja joukkueiden palautusajoista tinkiminen, niin nykyisessä naissalibandyn media-asemassa vaaka kolahtaisi pohjaan urheilukanavan päädyssä. Tämä oli näkemys myös NST:n leirissä, missä oltiin ja oltaisi oltu valmiita lähes kaikkiin mahdollisiin, urheilullisestikin vaikuttaviin toimiin tv-ottelun mahdollistamiseksi.

Urheilukanavalta hieno ele tiedustella salibandyliigalta juuri naisten liigaa kun ohjelmakartan aukko näytti mahdolliselta ja jopa todennäköiseltä. Tämä on tulosta kauden loistavista pudotuspeleistä. Pelien taso on ollut upeaa katsottavaa, viihdettä parhaimmillaan, mitä olisi ehdottomasti kehdannut näyttää prime-time aikaan suorana tv:stä!

Keskustelin asiasta eilen salibandyliigan markkinointipäällikön sekä kilpailupäällikön kanssa ja molemmat olivat varsin kummastuneita ja turhautuneita tähän lopputulokseen. Tämä kun ei ole ensimmäinen kerta kun naisten liigaottelun televisioinnin kanssa tulee eteen "yllättäviä esteitä." Edellisen kerran, muistaakseni vuonna 1999 VFT kieltäytyi ottelunsa televisioinnista Erää vastaan, jolloin Erä toimi esimerkillisesti pelaten omin kustannuksin ottelunsa vieraalla kentällä Oilersia vastaan, jotta laji saisi näkyvyyttä valtakunnallisesti.

Valitettavaa mutta totta, tällä päätöksellä tulee olemaan kauaskantoisia vaikutuksia. Jos nyt olisin Turun Sanomien blogiin kirjoittava Hannu Tuominen, niin voisin sanoa "mitäs minä sanoin..." ja naureskella itseni illalla uneen.

En kuitenkaan ole vaan jatkamme työntekoa naissalibandyn paremman medianäkyvyyden puolesta, saamme mitä itse teemme ja lisäksi muilta sen mitä ansaitsemme.

29.3.2007 9:33  Kuka

Kuka on liitossa vastuussa naisten liigasta ja markkinoinnista. Luulisi televisioinnin suunnittelun olevan käynnissä aikaisemmin kuin ottelut on lyöty lukkoon. Jos oli Eräläiset hölmöjä niin kyllä liiton työntekijät osoittivat olevansa väärällä alalla. Ammatikseen töissä kehittämässä ja järjestämässä liigaa, mut kuitenkin amatöörimäistä puuhastelua. Eikös su 1.4 ollut ihan runkopäivä finaalille? Miksi siitä siirrettiin peli pois? Eikös liitto voi pitää kiinni runkopäivistä? Koko soppaa ei olisi syntynyt, jos runkopäivistä olisi pidetty kiinni. Tosin ei taida liittoa naisten sarja oikesti kiinnostaa.

29.3.2007 9:38  HooTee

Rehellisesti sanottuna: ei naurattanut, ei sitten yhtään. Hämmentynyt olin, todellakin. Ja pakko oli rustata asiasta muutama rivi.

http://blogit.ts.fi/hooteen-salibandysivalluksia/

29.3.2007 9:38  ---

Jälkiviisas on helppo olla. Naisten TV-peliä ei siis ollut suunniteltu koko kaudelle vaan tämä oli ylimääräinen hieno tilaisuus, joka tuli viikon varoitusajalla maanantaina. Päätökset pelien ajankohdista tehtiin sunnuntaina, eli pelin TV-mahdollisuudesta ei voinut kukaan tietää. Erällä on ollut tapana pelata pelinsä mielummin viikolla mihin heillä on sääntöjen mukaan oikeus ja tämä vissiin NST:llekin sopi. Pelien muuttaminen olisi vaatinut erän siunauksen mitä ei saatu.

29.3.2007 9:47  jj

missä video? tiedotustilaisuudesta ja muut jutut? videota kehiin, niin nähdään miten homma meni ilman leikattuja juttuja?

29.3.2007 9:58  ei yllätä

Niin eräläistä meininkiä että huh huh. Harmittaa kyllä paljon, toiseen mahikseen saattaa taas mennä vähän aikaa. Toivottavasti erällä ei jakoja finaaleissa. Eikä taitais paljon auttaa vaikka toivois toisinkin päin, on NST niin rautaa!

29.3.2007 10:25  kalle

On aivan turha mussuttaa medianäkyvyydestä tämän jälkeen yhtään mitään. Täysin käsittämätöntä touhua, ei mitään järkeä.

Naisten logiikkaa, niin naisten logiikkaa. Latvian tapahtumien jälkeen häpeällisin hetki naarassählyn murheellisessa historiassa.

29.3.2007 10:33  !!

Säälittävää tekstiä laittanu erä sivuilleen ja kehtaavatkin vielä kirjoittaa että niillä olis jotain jakoa NST:tä vastaan!!!

29.3.2007 10:38  Barbie

Mä olisin niin halunnut nähdä Cindyn töllössä!

29.3.2007 10:42  Uskomatonta !

Todella käsittämätön veto erältä. Olen ollut aina erän kannattaja, mutta nyt sympatia pisteet ropsahti viemäriin. Nyt toivon todella, että NST voittaa mestaruuden.

29.3.2007 10:42  juu

Nyt kyllä mennään metsään ja pahasti, pistäkää video tiedotustilaisuudesta näkyville niin kaikki näkevät miten asiat menivät, tuppaa ihmiset näemmä kuulemaan asiat miten itse haluavat.

29.3.2007 10:44  Ei voi pilkata, kun ne tekee sen itse

No yritetään olla positiivisia, ja katsoa eteenpäin. Ensi kaudelle oppia käsipallosta, jossa miesten finaaleja varten on varattu lähetysaikaa kaikkiin viiteen mahdolliseen otteluun. Usein on käynyt niin kuten tälläkin kaudella, että miesten mestaruus menee kolmesta poikki, joten lähetysaikaa jää vapaaksi. Se käytetään naisten peleihin, ja naisten otteluohjelma on laadittu sen mukaisesti, että varmasti pelattavia ensimmäisiä finaalipelejä pelataan tuolloin. Näin ruudussa nähdään lauantaina suorana FST:ltä klo 14 ja jälkilähetyksenä kakkoselta klo 15.55 naisten toinen finaali.

Penailua harrastettiin myös naisten lätkäfinaalissa, jonka Oulun ottelut pelattiin yleisölle surkeassa Linnanmaan jäähallissa, vaikka Raksilan Areenaakin olisi voinut käyttää. Joo, tuttu kaukalo jossa ne treenaavat, mutta kyllä pelinaisen täytyy luottaa itseensä, että homma pelaa missä vaan.

29.3.2007 10:47  Tappajamarsu

Hahaha, kiitos tästä päivän parannuksesta ja makoisita nauruista. Että on kiva lukea kun kymmenittäin ihmisä jaksaa haukkua Erää ja marista samoista asioista hieman eri sanakääntein. Että voi olla mukavaa. :)

29.3.2007 11:00  rap

Hassua muuten, että Erä tiedottaa tiedotustilaisuudesta etukäteen, mutta varsinaisesta tiedotustilaisuudesta ei jälkeenpäin kerrota yhtään mitään.

Erän jutussa puolestaan viitataan vain 'erääseen yksityiseen verkkosivustoon', mutta sanallakaan ei kerrota keskustelun aihetta. Kummallinen purkaus kaiken kaikkiaan. Tasajalkaa hypitään, mutta satunnaiselle lukijalle jää täysin epäselväksi miksi. No, mitäpä sitä suotta kertomaankaan; miksi sitä lokaa lisää niskoilleen ottaisi. Kämmi mikä kämmi; ei sitä millään selittelyillä tai ajattelemattomilla purkauskirjoituksilla muuksi muuteta.

Kyllä neljän tunnin unilla muuten 20+ -ikäinen hyvin jaksaa. Ja eiköhän tommoset päivät muutenkin suurin osa yritä vapaaksi järkätä jos vaan suinkin mahdollista. Vaikuttaa siltä, että periaatteesta ei haluttu lähteä muuttamaan jo lukkoonlyötyä päätöstä. On niin paljon kivempi pitää se oma pää. Vähän te ootte eräläiset staroja; ihan kuin idols-ari!

29.3.2007 12:00  Hox Hox!!

Voi minkä typerän ratkaisun ERÄ teki!
Kai se on Kehä 3:n sisäpuolelta liian rankkaa matkustaa. Karhunpalvelus naissalibandylle!! Tsemppiä kuitenkin molemmille joukkueille peleihin! Olishan se peli ollu kiva kattoo telkusta...

29.3.2007 12:03  onpa perusteluita..

eikä neljän tunnin yöuniin olis edes tarttenu tyytyä jos media näkyvyyden takia oltas , siirretty maanantain finaali vielä tiistaiksi, jolloin kaikki olisivat ainakin levänneet. Miks tällästä ratkasua ei ajateltu ? vai olisiko kaikki pelaajat olleet tiistaina töissä, jeah sir,töistä luulis urheilijan saavan aina vapaata...Jos maanantain peli oltais siirretty myös niin eräläisten perusteluilta olisi pudonnut pohja viimeistään ..

29.3.2007 12:04  Timo

Ja kaiken lisäksi Erä olisi hyötynyt siitä tosiasiasta, että peli Lappeenrannassa olisi pelattu matolla televisioinnin vuoksi ja se jos mikä olisi ollut suuri etu Erälle! ja tähänkin NST olisi ollut valmis.....mutta ERÄ EI!

29.3.2007 14:53  Mika

minkäs sille voi että Erä on mitä on

29.3.2007 15:13  huh huijakkaa.

Ihan kummallista! Olis nii hauska ollu kattoo naissalibandya tv:Stä. Innostuin jo niistä parista uutispätkästä rupu-erä ja pss-nst ylen kanavilla, ja nyt olisi voinut olla tilaisuus kattella iha kunnollapeliä telkusta!

toisaalta myös se ehdotus että pelin voisi lähettää ei-suorana olisi mukavaa, mutta ehkei se onnistu siellä urheilukanavalla? onhan niillä kuitenkin muitakin lajeja seurattavana kuin naissalibandy/salibandy.

29.3.2007 16:09  -

Voi herranen aika Erä... Tommone tilaisuus... NST:lle voitto kotia 12-0, sen ne ansaitsee!

29.3.2007 16:13  Niin

että kyllähän se tosiaan niin on että Urheilukanava päättää "säännöistä", ja ei ne rupea ketään maarittelemaan tai vaihtamaan tottumuksiaan jonkun yhden joukkueen takia, koska naissalibandy ei ole niille mikään sydämen asia eikä tällaisella toiminnalla tule ikinä olemaankaan!
Rupeaa vain pian loppumaan ymmärrys Eräläisten toiminnalle!

29.3.2007 16:21  Q

Maanantain peliä ei voi siirtää tiistaiksi, koska viikolla ei kaiketi saa pelata peräkkäisinä päivinä! Ja jokainen voisi miettiä itseään Erän pelaajien kannalta.. Mukavaa olla kahdelta yöllä kotona rankan pelin jälkeen ja mennä aamu kuudeksi töihin! Ole siinä kahdeksan tuntia töissä ja mene siitä suoraan hallille, jossa odottaa varmasti yhtä kova peli kuin edellisenä iltana! Liian rankaksi menisi ja viikon varoitusajalle tuskin moni saisi maanantaita vapaaksi!

29.3.2007 16:27  Q:lle

Taidatpa olla yksi niistä joille hopea ripustetaan kauden jälkeen kaulaan..Nuku hyvin ja ole reipas ma töissä;)!!!!

29.3.2007 16:33  Jassu

Olipa taas hauska lukea kommentteja. Aikani pähkäiltyä täytyy ihmetellä liiton miesten järjen juoksua. Kalenteria katsottuani löysin aika nopeasti finaaleille pelipäivät ilman peräkkäisiä pelejä. Aloitus olisi perjantaina 30.3 ja jatko menisi su, ti sekä tarvittaessa to ja la. Pelit päättyisivät viimeistään lauantaina kuten nytkin eikä pelejä peräkkäisinä päivinä. No tietäen liiton todellisen panostuksen naisten liigaan niin eihän sieltä löydy ketään joka olisi asiaa oikeasti miettinyt. Olisi kiva kuulla liiton taholta mitä pelin eteen oikeasti yritettiin tehdä. Vai yritettiinkö tehdä mitään? oliko ehdotus joukkueille ota tai jätä vai käytiinkö vaihtoehtosia neuvotteluja. Eikös Jykä vois haastatella liiton miehiä? Ilmeisesti tiedoitustilaisuudessa ei ollut liitosta kukaan joka olisi tiennyt tarkemmin asiasta. Toivottavasti ensi kerralla on kaikilla järki kädessä ja sovittelukykyä hoitaa pelit niin että televisioitava peli voidaan pelata ja vaikka ohjelmaa muuttamalla kaikille sopivaksi. Meillä ei ole varaa vastaavaan.

29.3.2007 16:36  semmosta

Mitä enään marisette. Päätös on jo tehty ja se oli mikä oli. Jos NST olisi kieltäytynyt samassa asemassa, niin veikkaampa ettei siitä näin isoa juttua olisi tullut. Kaikilla ei-eräläisillä elää sydämessään erä-viha... Ja sitä paitsi, vaikka se oiskin tullu tv:stä ni kuinka moni sitä ois oikeesti kattonu? Totta kai kaikki naissalibandyn ystävät, mutta jos oli tarkoitus lisätä naissalibandykatsojien määrä, voitaisiin se tehdä muullakin tapaa.

29.3.2007 16:42  Älytöntä!

Ensinnäkin mitenköhän se olisi ollut eri juttu jos NST olisi kieltäytynyt? Ei mitenkään!
Ja toiseksi kyllä sitä peliä olisi varmaan aika moni enemmän katsonut kun nyt kun se ei tv:stä tule! Ja minulle ei ainakaan tule päähän kovin montaa parempaa tapaa lisätä naissalibandyn näkyvyttä kuin suora tv-ottelu! Huhhuh..

29.3.2007 16:47  Gertrud

Siis mää en oo yhtään teeveepeli ihminen, siis en oo (pikkurilli pystyssä suu mutrussa). En oo yhtään teeveepeli ihminen. En vaan tykkää yhtään. Pyllykin näyttää isommalta laajakuvassa kuin livenä...Nyt herätys!

29.3.2007 16:50  Pami

Tämä on jo vähän asian vierestä, mutta mun mielestä on tärkeämpää saada peliä näkyville niille, jotka siitä ovat kiinnostuneita, kun käyttää sikana energiaa kaapiakseen satunnaisia sellaisista, joita ei hirveästi kiinnosta.

Mää oon ihan varma siitä, että Suomessa olisi ollut paljon naissalibandyn ystäviä, jotka olisivat parkkeeranneet berssinsä television ääreen Urheilukanavan lähetyksen aikaan. Monen kiinnostuneen kun ei yksinkertaisesti ole mahdollista lähteä Lappeenrantaan peliä katsomaan.

Ei tämä mielestäni kenenkään syy ole, koska ison joukon kanssa on raskas säätää, mutta naissalibandyn ystävien kannalta tämä on menetetty mahdollisuus. Vähän niinku se Jykän mainitsema VFT-pelikin...

29.3.2007 16:55  turta

Luulisi, että työnantajan saisi tällaisessa tilanteessa ylipuhuttua.. Täytyy sanoa, että tuntui kyllä ihan iskulta suoraan sydämeen tämä uutinen.. Vielä, kun ollaan valitettu ettei mediaa kiinnosta ja sitten nolataan itsemme täydellisesti.. Erä ei tainnut ajatella asiaa loppuun asti, sillä tässähän olisi pitänyt ajatella kaikkia naissalibandyn harrastajia ja omaakin kunniaa..tässä he vetivät maton kyllä kaikkien naisbändäreiden alta...... =´(

29.3.2007 17:01  Että semmosta?

"mutta jos oli tarkoitus lisätä naissalibandykatsojien määrä, voitaisiin se tehdä muullakin tapaa."

Perusteluja kiitos... Ehdotukset otetaan varmasti kaikkialla Suomessa mielellään vastaan!!!

29.3.2007 17:14  Tulevaisuutta ajatellen...

(sama lyhyemmin, koska ensimmäinen kommenttini "tulkittiin roskapostiksi", miksi, Jykä?)

Siis tosiaan luulisi mistä tahansa työpaikasta irtoavan vaikka palkaton vapaa, jos mestaruus tosiaan on tärkeä! Opiskelut tuskin kellään keppanassa menee salibandyn ohi? Viikko ei ole liian lyhyt varoitusaika, koko kausi on varmasti valmistauduttu finaaleja ajatellen Erässä?

JA liigassa olisi voitu miettiä keventäviä lisäjärjestelyjä kompensoimaan ottelusiirrosta aiheutuvia hankaluuksia! Olisitte vähän miettinyt, olisi varmasti voitu neuvotella asiasta......?

Ja toivottavasti urheilukanavalla pian nähdään naissalibandya, älkää tämän takia ensi kerralla jättäkö kysymättä!

Ja onnea molemmille joukkueille finaaliin, itse kyllä toivon helsinkiläistaidon voittavan lappeenrantalaisrymistelyn...

Aurinkoista kevättä kaikille!

29.3.2007 18:49  hmph

Kaikilta tuntuu unohtuneen, että naisten peli olis näytetty telkkarista JOS JA VAIN JOS miehillä ei olisi samana päivänä peliä. Olisiko siis eräläisten kannattanut ottaa riski? Mielestäni ei, sillä kyse on kuitenki mestaruudesta...

29.3.2007 18:52  -

Sama täällä, olis niin toivonu näkevän peliä telkkarista, täältä pohjoisesta kun ei ole mahdolllista lähteä katsomaan peliä paikan päälle...

29.3.2007 18:56  EM

Ihmetyttää kyllä, että mitä kautta Erä ajelee Hki-Lappeenranta väliä kun saavat matkaan kulumaan niin kauan aikaa, että ovat kotona vasta kahdelta yöllä...

29.3.2007 19:10  Miksu

Mikäli työskentelee pienessä yksikössä voi vaihtaminen olla vaikea. Itselläni kesälomatkin on suunniteltu vuosiksi eteenpäin, kun ei ole korvaavaa työntekijää. Näin tokikaan ei ole monella pelaajalla. Mikäli esim. veskalla on tällainen tilanne niin aika ymmärrettävä. Se on ikävää ettei peli näy tv:ssä. Tosin viime sunnuntaina näkynyt miesten peli oli pelattu jo aikaisemmin ettei sieltäkään saatu livenä lähetystä. Miksei kuvata lauantain peliä ja lähetetä sitä sunnuntaina? Tulikohan liigan herroilla tällainen vaihtoehto edes mieleen? Kuten Jassu kirjoitti niin tavalla tai toisella olisi pelit pitänyt sopia niin että televisiointi olisi toteutunut.

29.3.2007 19:10  Samoilla...

...linjoilla EM:n kanssa. Ottelu loppuu viimeistään 18.45 (vaikka menis rankuille), loppuverkat ja suihkut ja hallilta lähdetään 19.45, ruokailu ja kokka kohti Hesaa 21.00 ja perillä Hesassa 24.00 (ja siihenkin on laskettu pissatauko mukaan). Hallilta kotio ja nukkumassa 00.45. Ja toi oli aikas väljä aikataulu. Hyvällä liikkeellä nukkumassa jo klo 24.

29.3.2007 19:13  Miksu

Vielä sellaista et toi käsipallon esimerkki oli hyvä. Meidänkin kannattaisi jatkossa miettiä samaa ideaa.

29.3.2007 19:40  --

Lauantaina urheilukanavan kalusto on kolmannessa ja mitä todennäköisimmin ratkaisevassa SSV-Trackers pelissä.

29.3.2007 19:42  -----

Eikö se pelata perjantaina?

29.3.2007 19:49  what??

jos peli alkaa 18.30 nii mitenköhän se on ohi 15 minuutissa? ja rankutki vielä päälle...heh..

29.3.2007 19:50  :)

Samoilla linjoilla taitais pelata pelin aika vauhdilla. En käsitä miten olisit saanu pelin loppumaa 18.45, kun se alkais vasta 18.30. Joten hupsista heippaa jäikö taas puukkoa iskiessä muutama fakta selvittämättä.

29.3.2007 19:58  Voi herranen aika...

...ja "pakotettua urheilumesenaattiutta". Siinähän sitä oli puolustuksellista kommenttia kerrakseen. Koppaan ja pipo silmille, kyllä ne teidät sieltäkin näkee, vai? Melko kallista, sanoisin, hukkaan heitetystä markkinapläjäyksestä! Ahistuksesta huolimatta:Onnea NST:n ladyille.

29.3.2007 20:07  "voi herranen aika"

...jatkaa ja korjaa, "markkinointipläjäys" oli tarkoitus sanoa...

29.3.2007 22:15  Palkatta...

entisenä HIFK pelaajana..oli mahtavaa voittaa mestaruus tv-pelissä;) mutta ihan Eräläisiltä varmaan oikea ratkaisu..muistaahan kaikki, että tämä on vain harrastus EI LEIPÄTYÖ, et varmaan kaikki haluu duuniin ja kouluun mennä ma aamuna...kuitenkin levänneenä, kun illalla uusi peli!!!

29.3.2007 22:33  Iikka

Ensin suutuin pahemman kerran. Sitten suutuin vielä enemmän. Kunnes muistin väitteeni, josta aion edelleen pitää kiinni:

Naissalibandy on huippu-urheilua.

Se tarkoittaa esimerkiksi sitä, että naisten salibandyn Suomenmestaruuden voittaminen on tavoiteltava asia.

Sitten tulin surulliseksi, koska päosa kirjoituksista eivät välitä, eivätkä ajattele niin. Ensin jopa ajattelin kirjoittaa HooTeelle, että olit oikeassa. Mutta et ollut, naurat aivan väärille asioille ja se on niin surullista.

Ottakaa ystävät huomioon, että Erän nuorille naisille tämän vuoden mestaruuden voittaminen on "elämä suurempi" juttu. Ihan oikeasti. Siihen on panostettu, unohdettu omatt muut harrastukset, välillä opiskelut ja työtkin, ystävät jätetty odottamaan aikaa parempaa.

Ajatelkaa sitä.

Tämä televisiointimahdollisuus on ilmeisesti heitetty päätettäväksi varsin nopeasti. Siinä ei ole paljon ehditty vaihtoehtoja puntaroida. Mielessä on ollut vain:

"Me voitamme mestaruuden"

Annettakoon Erän ja NST:n pelata mestaruudesta rauhassa. Ei naissalibandyn imago tähän kaadu, kyllä ongelmat ovat paljon syvemmällä.

Salibandyliiga Oy on tietysti tehnyt suuuuren työn saadakseen ottelutelevisioinnin aikaiseksi. Hei miksi nauratte...?

Jos näin on, miksi asiaa ei ole hoidettu oikein? Keskusteltu molempien joukkueiden kanssa eri vaihtoehdoista, siirretty maanantain peli tiistaille tai keskiviikolle, joka on Erän "normaali" pelipäivä ja muita sovitettu.

Vai onko oikeasti EVVK?

Kuten joku mielipiteessään totesi, ne liitot, jotka aidosti arvostavat naisten lajeja, ovat osanneet tämänkin tyyppisen tilanteen miettiä jo ajoissa.

Ovat jopa sopineet ajat sitten, että näin voidaan tehdä ja sovittaneet loppuhuipentuman aikataulun sopivaksi.

Tällaiset liitot ovat televisiontisopimuksia tehdessään ottanet naiset huomioon.

Pakko on median ehdoilla toimia, se on selvä. Kun tv-aikaa on, siihen pitäisi tarttua. MUTTA ei yksittäisen joukkueen, sitoutuneiden pelaajien kustannuksella.

Totta kai harmittaa, todella paljon. Mutta ehkä olen ainoa häirikkö, joka tunnustaa ymmärtävänsä Erän pelaajien ratkaisun.

He ovat valmistautuneet, he ovat sitoutuneet, heillä on vain yksi tavoite:

Voittaa mestaruus.

Sama tavoite on tietysti NST:llä. Pelatkaa, taistelkaa, jompi kumpi on viimeistään viidennen pelin jälkeen mestari. Televisioitiin tai ei.

Lämpimästi onnea molemmille joukkueille loppuotteluihin.

Koirat haukkuu, karavaani kulkee...

29.3.2007 22:52  Iikka

Vielä jäi sanomatta:

Sanokaa mitä sanotte. Vaikka harmittaa, niin arvostan Limpun tekemää ratkaisua. Hän asetti valmennettavansa etusijalle tietäen, mitä siitä seuraa.

Tehkää perässä.

29.3.2007 22:55  no?

Millanen urheiluseura liigatasolla antaa joukkueen pelaajien päättää seuransa ottelun televisioinnista ylipäätään? Se ei mielestäni ole edes valmentajan asia...Eiköhän "tausta organisaationkin" ole syytä katsoa peiliin, varsinkin kun erää kehutaan nais-salibandyn edelläkävijänä juuri taustavoimiensa takia...

29.3.2007 22:58  just mut

Limppu kai ei siinä jengissä ole paljoa ratkaisuja tehnyt/annettu tehdä. Mistä se sitten kertoo onkin jo aivan eri tarina...

29.3.2007 22:58  ja muuten...

...onko joku ollut naisten kanssa reissussa? Loppuverkat, suihkut ja hässäkät kestää taatusti yli tunnin...

29.3.2007 23:04  H

^ Täällä tuskin juuri kukaan on ollut naisten kanssa reissussa... :D

29.3.2007 23:54  Pala

Täälläkin on kohta kommenteja enemmän kuin meistä RUPU-faneista... :D

30.3.2007 0:26  Iikkalle

Limpun tekemä ratkaisu saatta ehkä olla arvostettavaa, mutta Limppuhan lähtee, hän voi tehdä ihan mitä vaan.

30.3.2007 0:54  Hoh

Limppuhan ei sitä ratkaisua tehnyt vaan pelaajat.

30.3.2007 6:57  mitä möhlintää

Valmentaja ei sais siirtää VASTUUTA tällaisissa ratkaisuissa kyllä missään nimessä pelaajien hartiolle... Itsekästä ja pääsiäisMUNATONTA! Ei tälläinen voi olla minkään mielipidekyselyn paikka! Kaikki tietää miten hankalaa naisjoukkueissa muutenkin päätöksen teko joskus on vaikka jo pelkästään ruokapaikan valinnassa...

30.3.2007 8:24  es

Niin. On se niin kumma, kun lattialle miesten jälkeen pudonneet ruoan muruset eivät kelpaa.

Olisivat kai halunneet pikkupöydän olevan katettuna salin sivustalle, ettei olisi tarvinnut alentua ryömimään lattioilla. Outoa väkeä. Ai niin suuressa pöydässä vai lattialla?

30.3.2007 8:46  Se

Niin parempi kuolla nälkään...

30.3.2007 9:06  es

Fakta 1:
Urheilullisesti Suomen mestaruus on merkittävä tavoite. Sekä lyhyellä tähtäimellä: mitali kaulaan ja pidemmällä: esim. europaikka, paremmat sponssineuvotteluasemat.

NST oli valmis luopumaan parkettiedusta. Erän monella pelaajalla valmistautuminen toiseen peliin työn/opiskelun takia olisi lyhyen yön takia heikentynyt.

Fakta 2
Naisten ottelun televisiointimahdollisuus tuli seuranäkökulmasta puskan takaa.

Miksi? Tätä voisi vaikka Jykä yritää valottaa haastattelemalla televisioinnista (ja ei televisioinnista) vastaavia virkailijoita mikäli aikaa riittää.

Milloin ylipäänsä alettiin ajatella naisten otteluiden TV-asiaa? Miksi juuri silloin? Miksi seurat tiesivät mahdollisuudesta vasta silloin, kun saivat tietoa? Mitä suuren salin ovenvartijat ajattelivat syksyllä....

30.3.2007 9:10  army

Olisin halunnut nähdä sen pelin tv:stä!

Tähän jupakkaan tiivistyy yksi tärkeimmistä syistä siihen, miksi naissalibandy ei ole ihan vielä huippu-urheilua: pelaajan työ/muu velvollisuus on tärkeämpää tai ainakin yhtä tärkeää kuin velvollisuus kentällä. Siis usein pakosta näin.

Sitä en kuitenkaan käsitä, ettei yhtä työpäivää olisi jaksanut neljän tunnin yöunien jälkeen...

Tuntuu siltä, että kaikkia syitä ei ole tällä palstalla ruodittu (koska ei ole kerrottu). Toivottavasti ainakaan, koska muutoin eräläisten päätös vaikuttaa erittäin nirppanokkaiselta.

30.3.2007 9:13  es

Olisihan sen työpäivän jaksanut, mutta se peli....

30.3.2007 9:32  rap

Nirppanokkaisuuttapa hyvinkin!

es:n 'fakta 1': "Erän monella pelaajalla valmistautuminen toiseen peliin työn/opiskelun takia olisi lyhyen yön takia heikentynyt." Höpöti höp! Suuri osa opiskelijoita, joiden on helppo pitää 'rokulipäivä'. Työssäkäyvistä suurin osa saa vapaan järkättyä. Ihan taatusti. Jos se mestaruus kerran niin merkittävä tavoite on (mikä taatusti pitää paikkansa), niin kyllä ne työt ja opiskelut järkkääntyy. Muutenhan se tavoite ei niin merkittävä varmaan sitten olekaan?

es:n 'fakta' 2: "Naisten ottelun televisiointimahdollisuus tuli seuranäkökulmasta puskan takaa." Näinhän se tuli. Mitäpä sitten? Pääasia, että se mahdollisuus tuli. Ei taida tulla toiste. Katsos kun ne murut on joskus nöyrryttävä poimittava, jotta joskus pääsisi sinne pitopöytään.

Turha syytellä mitään 'suuren salin ovenvartijoita'. Ei tässä nyt mistään euroviisuspektaakkelista sentään ole kyse. Itse ainakin arvostan enemmän nopeaa tilannereagointia eli sitä, että tuo mahdollisuus edes lyhyellä varoajalla suotiin. Nopeat ja notkeat elää.

30.3.2007 9:41  Voi pska....

Miten voidaan ihmetellä sitä, että tilanne tulee puskan takaa. No tottakai naissalibandylle tv-mahdollisuus tulee puskan takaa jos on tullakseen. Se on 100% varma juttu ettei naisten otteluiden televisiointi kuulunut kauden alussa eikä varmaan missään vaiheessa urheilukanavan ja salibandyliigan suunnitelmiin. Hienot ja kovatasoiset pudotuspelit, hyvät yleisömäärät ym herättivät myös isompikenkäisten huomion meidän tekemiseen! Me vaan käänsimme selän heille. Ei tarvitse vähään aikaan odottaa sieltä suunnalta yhteydenottoja.

30.3.2007 10:13  1D

En kyllä ymmärrä tätä negatiivisten kommenttien tulvaa...

Nämä joukkueet pelaavat mestaruudesta, eivät tee mitään koko lajin promootiotyötä.
Mikäli ei halua kahta pelipäivää peräkkäin niin on täysin perusteltua kieltäytyä.

Mielestäni melkein huonompaa mainosta olisi ollut se että naiset suostuvat pelaamaan vaikka 5 peliä peräkkäin kunhan vain pääsee telkkariin vaikka kyseessä ovat koko naissaban tärkeimmät ottelut...

Missä menee sitten raja? Kuinka paljon olisi pitänyt tehdä finaalisarjan kustannuksella ja naissalibandyn eduksi? Mitä jos telkkaripomot olisivat pyytäneet toisen joukkueen valmentajaa tai pelaajaa kommentaattoriksi? ;)

30.3.2007 10:16  --

Lindbergihän olisi joutanut hyvin kommentoimaan, pelaajathan siellä päättävät miten peltaan ja tää istuu vaan kädet taskussa =)

30.3.2007 10:20  Ju

Eiköhän nyt taas olla kuultu asiat väärin, eiköhän Linberg kerro "me teemme joukkueena päätökset" sanalla "me" on paino.

30.3.2007 11:02  es

No, minä en ainakaan ole mitään valittanut, faktoja vaan olen todennut. Enkä edes syytä salinvartijoita. Toivoisin vain faktaan täydennystä.

Ja olisin tietysti myös mielellään katsonut pelin telkkarista.

30.3.2007 11:20  Tapio Liukolampi

Henkilökohtaisesti ihmettelen, miksei viikon järjestelyaika riittänyt pelaajille. Kyllä siinä ajassa luulisi saavan hoidettua työ/opiskeluasiat.

Lyhyemmässä ajassa on käyty sotiakin...;)

En millään tavalla halua ampua koko Erää, mutta tässä kyllä jää isokuva pelaajilta ja valmennukselta näkemättä. Tälläisen päätöksen jälkeen näiltä pelaajilta/valmentajilta, mielestäni poistuu oikeus kysyä/vaatia muilta tahoilta oleellinen kysymys...

"mitä sinä olet valmis tekemään/kautta uhraamaan naissalibandyn eteen".

Tiedän ja ymmärrän esim. Limpun / Ransun kovan ja pitkän työn naissalibandyn eteen...Mutta näiden herrojen ainakin olisi luullut nappaavan täkyyn kiinni ja vääntävän liiton kanssa sen jälkeen kättä.

Ei millään pahalla mutta olen aika pettynyt...Tietenkin ymmärrän senkin että mestaruuspaineet on kovat ja sen eteen tehdään kaikki mahdollinen.

Tsemppiä vain Erälle ja NST:lle paras voittakoon

30.3.2007 11:28  cool11

Luulisin että sponsoritkin olisisvat olleet hyvillään tv:n mainosajasta. Täytyy sanoa että ei näin naissalibandyä viedä eteenpäin ainakaan. Olis muutenkin ollut kivat katsoa peli telkusta, olen pettynyt.:(

30.3.2007 14:07  amatööri

Ymmärrän hyvin, että on rankkaa pelata kaksi päivää putkeen ja käydä siinä välissä vielä töissä/koulussa. Tässä asiassa arvostan Erän päätöstä.

Mutta tässä herää myös pari kysymystä. Haluavatko liigan PELAAJAT todellisuudessa edes lisää näkyvyyttä naissalibandylle vai riittääkö heille se, että saavat harrastaa rakastamaansa lajia? Välillä tuntuu, että tällä palstalla keskustelevat vain turhautuneet taustajoukot. Mitä pelaajat ovat valmiita itse tekemään sen eteen, että laji saisi lisää medianäkyvyyttä vai ovatko mitään?

Mielestäni lajin huippu-urheilu -statuksen saavuttaminen ja lajin näkyvyyden parantaminen lähtee ensisijaisesti juurikin itse pelaajista. Toki taustajoukoilla on erittäin suuri merkitys, mutta pallo on kuitenkin loppujen lopuksi pelaajilla itsellään.

30.3.2007 14:39  Koivisto

Eka vingutaan et ei pääse telkkariin. Ja kun on mahis, niin sit sanotaan ei.
Onhan niitä treenejä ja pelejä aina vedetty koulun/töiden ohella.

Ehkä eniten herää kysymys, että pelaajat lopulta päättivät lopputulosen.

Tulevaisuudessakin vois antaa enemmän päätäntävaltaa pelaajille, tulis kivat pelit...

30.3.2007 14:52  JäJä

nyt ku pelaajat saivat päättä he päättivät näin. mutta ei pelaajien pitäisi kyllä tehdä päätöksiä asioista joilla voi olla ja todennäköisestki myös onkin vaikutusta koko naissalibandyn statukseen ja hyvin pitkäksi aikaa.. eivät nämä pelaajat varmaan edes ajatelleet, että sanomalla ei he saattoivat taas siirtää sitä mahdollisuutta, että joku ottelu saataisiin joskus jopa näkyville teeveeseen suorana..

mutta toisaalta pelaajat päättivät asian näin , koska haluavat parhaan mahdollisen vireen finaalisarjaan.. ja onko se nyt toisaalta täysin väärin yrittää täysillä suomen mestaruutta.. maailma on siitä mukava paikka, että asioilla on AINA kaksi puolta.

nimittäin teevee pelit lisäisivät taas kuluja ja rahaa ei kaikilla joukkueilla edes riitä matkustamiseen..

ehkä naissalibandyn pitää vielä hetki kasvaa ennenkuin se on valmis tulemaan "ulos kaapista"..

30.3.2007 14:57  Tyhmä kysyy

Mitä kuluja ???

"nimittäin teevee pelit lisäisivät taas kuluja ja rahaa ei kaikilla joukkueilla edes riitä matkustamiseen.."

30.3.2007 15:57  Ei edes Erä fani

Vihdoinkin joku osasi sanoa asiat fiksuna pakettina kun Iikka avasi sanaisen arkkunsa.

Varmasti melkein jokainen tämän sivuston lukija olisi halunnut nähdä tuon kyseisen pelin tv:stä, jos ei paikalle pääse, mutta nyt ei ole kysymys siitä.
Nyt pelataan finaaleita. Tapanilan Erä on pelannut vaiherikkaan kauden jälkeen itsensä finaaleihin ja lähtee haastamaan tämän kauden runkosarjan voittanutta hallitsevaa mestaria. Ainakin omasta mielestäni NST on ennakkoon vahvempi.

Eikö tässä tilanteessa tule huomioida jokainen tekijä, joka voidaan kääntää omaksi eduksi. Tai ainakin nollata, jotta se ei olisi haitaksi oman joukkueen valmistautumiselle? Kärjistetysti, kaikki tietävät että NST pelaa vahvaa joukkuepeliä, hyödyntäen laajaa, tasavahvaa pelaajamateriaaliaan ja Erän peli, varsinkin ratkaisupeleissä saattaa painottua kahden kentän varaan ja muutamat tietyt pelaajat saavat paljon vastuuta. Onko se sitten häpeä myöntää, että halutaan kunnon vapaapäivä, että ollaan iskussa seuraavassa finaalissa, eikä anneta kaverille kunnon yöunien ja lepoajan etua?? Urheilullisuus ennenkaikkea ja tietoisuus siitä, että nämä ovat ne ratkaisevat pelit, joiden takia on kesästä asti hikoiltu ties minkälaisissa reeneissä.

Ja Erän pelaajiston päätettäväksi ei annettu sitä, halutaanko telkkariin, vaan se, sopiiko heille kyseinen ajankohta ensimmäiselle finaalille.
Tuottaako se vaikeuksia töiden/ opiskelujen/ palautumisen suhteen. Luuletteko, että kyseisessä palaverissa pohdittiin sitä, tyrmätäänkö nyt koko naissalibandyn tulevaisuus telkkarissa. Jos nyt ei suostuta, niin urheilukanava ei muuten soittele enää koskaan.
Vähän epäilen.. Ja Erä olisi päässyt pelaamaan matolle, niin eikös se ainakin kerro sen, että SIITÄKIN huolimatta he katsovat tämän vapaapäivän tarpeelliseksi.

Ja niin.. pitää myös muistaa se että 3. peli on keskiviikkona. Todennäköisesti se on jo kaikilla eräläisillä pyydetty vapaaksi, tai ainakin puolet siitä. Joten ei todellakaan ole itsestäänselvää, että kaikkien vain pitäisi saada myös maanantai vapaaksi.

Ja maanantain peliä ei voi siirtää tiistaille, koska jälleen olisi kaksi peliä peräkkäin.. viikolla. Ei niinkään.

Olen samaa mieltä siitä, ettei todellakaan ole yhden joukkueen vastuu hankkia lajille medianäkyvyyttä, varsinkin jos lähdetään punnitsemaan kyseisiä tekijöitä.

Ja onko muka niin, että sitten kun suuri ja mahtava urheilukanava ottaa yhteyttä, että nyt olisi teillekkin tilaa, pitäisi yhtäkkiä olla valmiina uhraamaan kunnon valmistautuminen finaaliotteluihin vain siksi että naissalibandy saa näkyvyyttä.

Nämä asiat pitäisi suunnitella liiton taholta ENNEN kautta, kun otteluohjelmia laaditaan kasaan.

Erä EI OLE VASTUUSSA koko naissalibandykansalle tv näkyvyydestä ja lajin eteenpäinviemisestä. Sillä on oikeus joukkueena tällaiset päätökset juuri niin itselle sopiviksi, kuin se näkee. Ja mielummin luen Limpun kysyneen koko joukkueen mielipidettä ja heidän tehneen päätöksen joukkueena, kuin että Erän johto/valmennus olisi tehnyt oman kabinettipäätöksensä, kysymättä asiaa ollenkaan joukkueelta, pelaajilta, joiden toimintaan ja olosuhteisiin asia ensisijaisesti vaikuttaa. Nämä ovat kuitenkin ne ihmiset, jotka uhraavat aikaansa ja elämäänsä harrastamiselle ja ovat taistelleet paikkansa finaaleihin. Heillä on oikeus tehdä tämä päätös.

Joten meni jo. Ja nyt pelataan finaalit. Jos joku vain tämän takia kannustaa NST:tä voittoon, niin hyvät on perusteet. Urheilusta kuitenkin on kysymys. Parempi kentällä voittakoon ja kentän ulkopuoliset jutut voi jättää myös sinne.

30.3.2007 16:43  r

Nimimerkille Ei edes Erä fani:

Jos keskiviikon pelin perusteella on keskiviikko tod.näk. otettu vapaaksi, niin eikö saman analogian luulisi pätevän maanantaihinkin?

30.3.2007 17:17  -N

-r:lle, ei varmasti monella työpaikalla tykätä jos ollaan kaksi työpäivää viikossa poissa harrastuksen takia. sitähän salibandy vielä kuitenkin on kun ei sitä mielletä huippu-urheiluksi. ymmärrän pelaajien ratkaisun vaikka minäkin olisin mielelläni peliä telkkarista katsonut. tsemppiä molemmille joukkueille finaaliin, paras voittakoon!! ja taistelumieltä pss:lle pronssiotteluun!

30.3.2007 17:52  Naissalibandyn hautajaiset.

Toivottavasti noustaan vielä joskus kuolleista. Tämä ei ole huippu-urheilua, ja tuskin tulee sitä olemaankaan muutamaan vuoteen.

Helvetin hienosti annettiin taas pari-kolme vuotta etumatkaa lisää naiskorikselle ja lentikselle.

No saadaanpa seurata PeKan ja Catsin loisteliasta finaalisarjaa vielä yhden matsin verran.

30.3.2007 18:32  Minä

Erä mitä menit tekemään..tommonen tilaisuus,mutta ei!!Toivottavasti Erä on nyt onnellinen..

30.3.2007 19:58  nyt riittää

Se on tapahtunut, mikä on tapahtunut. Mikään ei sitä enää tule muuttamaan. mietitäänpä viestiä, jonka erä/naisten liiga on antanut urheilukanavalle, ja koko lajia seuraavalle porukalle.

Kyseessä on todellakin harrastelua, vaikka pelataa ns huipulla. Pelaajat pääsevät tekemään ratkaisuja, jotka vaikuttavat kiistatta kielteisesti koko lajiin. Liitto on jälleen kerran hiiren hiljaa ja vetäytyy kaikesta mahdollisesta vastuusta. Kaikki lajille aikaansa uhranneet henkilöt alkavat osoitella toisiaan sormella ja sivaltamaan vyön alle, kun mahdollisuus koittaa. Ei mitään uutta, ei mitään järkeä, ei todellakaan huippu-urheilua. Olisiko tälläinen mahdollista missään muussa lajissa??

En voi toivoa finaaleissa erälle menestystä, vaikka kuinka yrittäisin. Tämä karhunpalvelus tullaan varmaan naissalibandyn parissa muistamaan pitkään... ainakin yhtä pitkään kuin tälläisen amatöörimäisen puuhastelun varjo tulee leijumaan lajin yllä. Masentavaa, turhauttavaa ja surullista, ei paljoa motivoi näitä hommia jatkamaan...

30.3.2007 20:06  pihtiputaan mummo

joopa! Siinä on sit urheilullisuutta ku väännetään pelejä ja palaudutaan tarpeeks kauan, mut kukaa ei saa kuulla pelin tulosta, eikä tulevaisuudessa se ees ketää kiinnosta. Onpas sit arvoa sellasella mestaruudella... kukas voittikaan viime vuonna naisten liitokiekon tai uppopallon mestaruuden?? Enpä muista, mut sai ne varmaan nukkua öisin tarpeeks pitkään, ku ei tarvi murehtii tv-otteluista, niinku ei jatkossa sabailijoidenkaan.

31.3.2007 0:02  ei voi tajuta

mummo on asian ytimessä! niin suurta typeryyttä tuo Erän touhu kun vain voi olla. Ja joku ns. valmentajakin siellä selittää että pelaajat päättää. olis edes sen verran voinut olla ryhtiä mutta tässä ollaan

31.3.2007 3:54  .PAkla

PRonssia Rupu, RUpu ronssia.

31.3.2007 8:45  hegu

Puhut täyttä asiaa mummo! Pitäs laittaa adressi kiertään, et kaikki erän pelaajat heitettäs maajoukkueesta pihalle!

31.3.2007 10:31  JäJä

noh kyllä ainakin miesten liigajoukkueilla tv-otteluiden järjestäminen maksoi kotijoukkuulle aikanaan muistaakseni n.500e. ja siis ei tästä ole kuin muutama vuosi.

kyllä. tv-ottelun järjestäminen lisää kuluja. jos ei oo sopivaa hallia täytyy etsiä sellainen.. sen lisäksi se täytyy varata lähes koko päiväksi, että saadaan laitettuu matot ja mainokset mattoihin. tarkastamaan valoitus, laittamaan kamerat kuntoon, testaamaan ne jne. ja jos jokin maksaa niin se hallin varaaminen.. en tiedä montaa paikkaa missä joukkueet saisivat hallia ilmaiseksi käyttää.. nää nyt tuli ihan todellakin nopeasti mieleen..

31.3.2007 14:42  Jerelle

Kirjoitit urheilun markkinoinnista. Seuroissa aloitetaan keväällä seuraavan kauden markkinointi. Jutun perusteella ilmeisesti liiga tekee markkinointia vajaan viikon syklillä. Jos tätä edes markkinoinniksi voidaan kutsua. Työssäni joudun päivittäin markkinoinnin kanssa tekemissiin. Markkinointyi suunnitelmat ovat tarkkaan laadittuja ja pitkällä aikavälillä suunniteltuja asioita. Juttusi perusteella liiton markkinoinnista vastaavat tahot olisi syytä lähettää työn ohjaukseen tai takaisin koulun penkille. Perjantaina noin klo 21.30 olisi selvinnyt televisioidaanko ottelu. Miten NST olisi pystynyt markkinoimaan otteluita yrityksille? Soittamalla toimitusjohtajalle puhelun pe iltana myöhään tai viikonloppuna. Tee siinä sitten urheilumarkkinointia. Ps. Markkinoinnissa asetetaan aina tulostavoite. Tavoitteen asettelu olisi kyseisessä tapauksessa ollut mahdotonta. Se että televisiosta tulee peli ei ole markkinointia. Ehkä otsikon olikin tarkoitus provosoida kirjoittajia kirjoittamaan mitä sylki suuhun tuo.

31.3.2007 18:00  puulla päähän lyöty

ei ole ihme ettei naisten joukkuelajeja näy televisiosta. kun tilaisuutta tarjotaan se tyrmätään syyhyn tai toiseen vedoten. ymmärtäisin asian jos palkkaa tulisi, mutta kun kaiken joutuu itse maksamaan niin kyllä sitä olisi kiva että joskus "palkittaisiinkin" uurastuksesta. HYI, HÄVETKÄÄ ERÄLÄISET!!
TODELLA ALA-ARVOISTA TOIMINTAA TEILTÄ KAIKKIA NAISURHEILIJOITA KOHTAAN. toivon hartaasti, että häviätte loppuottelut puhtaasti 3-0.

31.3.2007 18:35  es

Miten niin ei näy?

Lentopalloa, korista, käsipalloa, pesistä... naisten otteluja ihan liittojen ennakkosuunnitelmien mukaan näyttää näkyvän.

Ehkä suunnittelujänteessä on sb:n ja muiden lajien välillä jotain eroja?

31.3.2007 19:21  hyvä nst

Mun mielestä turha vedota mihinkään työjuttuihinkaan tuossa asiassa. NST:läiset joutuu lähteen töistä paljon aikasemmin ku Eräläiset eikä nekään sitä täällä itke. Ja jos pelataan tolla tasolla niin sit on totuttava siihen että töistä on lähdettävä tai vapaapäivät junailtava jotenkin. TAi sit voi miettii että kannattaako pelata korkeimmalla sarjatasolla. Eipä tuolla naisten lentisliigassakaan tai superpesiksessä kukaan itke noiden ongelmien takia. Erältä todella naurettavaa käytöstä. Onhan tässä koko talvi noita miesten pelejä kateltukin niin jatketaan sitten vaan samaa rataa....

31.3.2007 22:17  maantietoa

Miksi NST:n pelaajat joutuvat töistä lähtemään aikaisemmin?

Eikö tuo vieraspelimatka ole molemmille yhtä pitkä, vai kiertääkö lappeentrantalaiset Vaasan kautta...

1.4.2007 14:14  enemmän maantietoa

maantietoa: varmaan tarkotettiin niitä erän kotipelejä, jolloin NST:llä yhtä pitkät matkat..

1.4.2007 19:10  Lukekaa

Etelä-Saimaassa kirjoitus televisioinnista ja siitä miksi sitä ei tullut. Syykin paljastuu -> Liitto ei suostunut muuttamaan muita ottelupäiviä. Käsittämätöntä touhua Liigalta. Joku kuitenkin siellä nostaa palkkaa tekemisistään, mut kun pitäis tehdä jotain oikeesti niin lyödään hanskat tiskiin.

1.4.2007 20:38  Linkki

Linkki Etelä-Saimaan juttuun:
http://www.esaimaa.fi/page.php?page_id=6&news_id=200713258495

2.4.2007 11:51  Rispektiä

Itsellä ainakin tässä vuoden aikana on tullut hirveän negatiivinen kuva erän toiminnasta..siis muutenkin kuin tämän jutun perusteella, tämä on vain jäävuoren huippuna. En ole ainoa. Oisko erällä aika katsoa peiliin? Rispektiä voi saada muualtakin kuin pelikentiltä..

3.4.2007 11:29  Jerelle vastannut

Niin,markkinointisopimuksiahan ei pysty tekemään niin, että sopii esim. mainostamisesta sillä ehdolla, että kyseinen peli toteutuu..

3.4.2007 16:11  Vastaajalle

Kuka tuollaisiin markkinointisopimuksiin muka sitoutuu ja mitä muita ne ovat kuin tyhjiä papereita? Jos markkinointisopimuksia ryhdytään solmimaan niin kaiketi molempien osapuolten pitäisi olla varmoja siitä että sopimuksen alainen tapahtuma toteutuu.

Ihan sama kuin työntekijä ilmoittaisi että "Teen töitä, jos saapuminen työpaikalleni toteutuu."

8.4.2007 23:17  Joni Hildén

Ihmetystä tosiaan herättää tällainen touhu. Naissalibandyllä on vuosisadan mahdollisuus saada TV-näkyvyyttä niin sitten kieltäydytään siitä. No tämä kyllä kertoo sen ettei naissalibandy edes ansaitse medianäkyvyyttä eikä TV-näkyvyyttä.

Joku kirjoitti aikaisemmin ettei ole yksittäisen joukkueen asia viedä lajia eteenpäin. Kysynpä vain sitten että kenen asia se sitten on? Kyllä se vaan on JOKAISEN seuran asia viedä tätä lajia eteenpäin ja tässä tapauksessa siis myöskin sen yksittäisen joukkueen asia kun mahdollisuutta tarjotaan. Mikäli mahdollisuuteen ei tartuta niin sitten ei tarvitse myöskään itkeä sen näkyvyyden perään.

Olen itse yrittänyt parhaani mukaan tällä kaudella viedä näkyvyyttä eteenpäin tässä lajissa ja tulen sitä jatkossakin tekemään. Toivon todellakin että muutkin seurat ovat valmiita tekemään töitä sen näkyvyyden eteen. Tarvitaan työntekoa jokaiselta jotta saadaan näkyvyyttä lajillemme!

No ehkäpä sitten joskus naissalibandykin on kypsä TV-kameroiden eteen. Vielä se ei sitä ole.

Jos mietitään muita lajeja niin esimerkiksi naisten jääkiekkoahan ei taida paljon televisiosta tulla ja se on kuitenkin siis yleisesti koko jääkiekko Suomen suosituin laji kaiketi. Ja sitten meidän lajille olisi tarjottu TV-näkyvyyttä naisten salibandyn puolella ja sitten kieltäydytään. Ei voi ymmärtää. Asian osaiset voivat vapaasti katsoa peiliin että tuliko tehtyä oikeita ratkaisuja.

No onneksi ei itseni tarvitse enään ensi kaudella työskennellä naisten salibandyn parissa jos se touhu kerran on noin lapsen kengissä olevaa. Ei muutakuin hyvää jatkoa vaan kaikille! Toivottavasti jokainen nyt otti opikseen tästä episodista.


Kommentoi kirjoitusta

Kommentti:*

Nimi:*

Kotisivun osoite: